Jarek Šimek: Na plný plyn

Jarek Šimek je pravděpodobně nejskromnějším českým skladatelem popové hudby. I když je velmi vytížený, propaguje svoji práci především formou sociálních sítí, nevystavuje v bulvárních magazínech na odiv ani drahá auta, ani luxusní byt, ani se cíleně neobjevuje po boku top modelek. Říká, že jeho životním osudem je hudba, které se věnuje naplno. Podle jeho vlastních slov pro něj nejsou až tak podstatné materiální hodnoty, za nejcennější považuje úspěch své hudby u posluchačů a v osobním životě přízeň lidí kolem sebe. Neustále se usmívá, rozdává pozitivní energii. Rozhovor s ním nemůže chybět ani v našem časopise.

 

 

 

Představme vás alespoň několika jmény známých umělců, se kterými jste spolupracoval. Vím, že jste jak hudební skladatel, tak zpěvák, doma máte malé, ale útulné nahrávací studio, kde se vystřídala řada zpěváků a herců. Na koho nejraději vzpomínáte?

 

Nemohu jmenovat jenom jednoho člověka. Každý, s kým jsem spolupracoval, ve mně zanechal nějakou stopu, spolupráce to byla takřka vždy stoprocentně příjemná. Není pro mne podstatné, zda skládám nebo natáčím pro hvězdu té nejvyšší kategorie a nejzvučnějších jmen, nebo pro začínajícího zpěváka. Napsal jsem hudbu k muzikálu Naháči, nazpíval jsem titulní píseň k české pohádce Kryštof a Kristina. Vytvořil jsem nové hudební aranžmá k brněnské verzi nejúspěšnějšího českého muzikálu Děti ráje. Spolupracoval jsem s Dodim Battagliou ze skupiny Pooh, Amedeem Minghim, Helenou Vondráčkovou, Ivetou Bartošovou, s níž mě pojilo blízké přátelství, s Evou Pilarovou a dalšími. Rád natáčím i mluvené slovo, točil u mne Václav Vydra, Jiří Krampol, Miroslav Moravec, Jan Přeučil, spolupracoval jsem se Sisou Sklovskou, Kateřinou Brožovou, Pavlem Vítkem, Marcelou Holanovou, Martinem Maxou, nemohu tu ani všechny vyjmenovat. Každý z nich byl svůj a každá ta práce byla nezapomenutelnou zkušeností.

 

Málokdo ví, že jste úspěšně zastupoval Českou republiku i na mezinárodních pěveckých festivalech. Můžete tyto festivaly připomenout?

 

V roce 2008 jsem vyjel na největší mezinárodní festival východní Evropy Slovenský bazar v Bělorusku, kde jsem byl prvním českým soutěžícím v historii festivalu. O rok později přišla nabídka na další velký pěvecký festival Jurmala v Lotyšsku, který probíhal přímo na lodi na trase Riga – Stockholm. V soutěži jsem zvítězil. Byl to skvělý zážitek. Mimochodem, zpívat na festivalu, který se odehrává přímo na velké lodi, byla nová zkušenost. O rok později jsem vycestoval na mezinárodní pěvecký festival na Krymu, potom na pěveckou přehlídku v Garganu v Itálii, v roce 2011 jsem navštívil festival v Petrohradu v Rusku, kde jsem skončil na prvním místě. Nechci ale, aby tohle všechno znělo jako nějaké vychloubání. Odpovídám jen na vaši otázku. Báječná byla práce pro děti. V Petrohradě jsem byl předsedou dětské poroty na mezinárodním festivalu Baltská férie. Za prestižní považuji i vystoupení na známém italském hudebním festivalu San Remo v roce 2014, kde jsem navázal na spolupráci s italskými interprety, která stále pokračuje. Protože se v mém životě ale stále něco děje, jednotlivá data a festivaly mi už trochu splývají. Nesmím zapomenout třeba na úžasný zážitek z festivalu v Sankt Petěrburgu v Rusku Baltik Super Star 2014, kde jsem byl speciálním hostem gala večera a skutečně jsem si tam pobyt vychutnal. Byla tam úžasná atmosféra. Je mi trochu líto, že o těchto festivalech se u nás příliš nepíše, přitom jsou velice oblíbené a mají v zahraničí značný mediální dopad.

 

Od kterého roku vlastně zpíváte?

 

Zpívám pochopitelně odmala. Pocházím z Moravy, kde jsem v dětství býval sólistou dětského pěveckého souboru v Bučovicích pod vedením sbormistryně Aleny Holoubkové. Někdy v roce 1990 jsem založil vlastní kapelu, se kterou jsme vyhráli soutěž v Kroměříži a Vodňanech. Do Prahy jsem přišel v roce 1992, kde jsem byl členem Armádního uměleckého souboru, sólistou v Big Bandu Rudolfa Koudelky. Krátce poté začala spolupráce s producentem Karlem Vágnerem a později se Slávkem Jandou. Přelomový byl rok 1994, kdy jsem účinkoval na velkých tanečních festivalech s předními evropskými hvězdami tehdejší doby jako East17 nebo Technotronics. Vystupoval jsem tehdy třeba na stejné akci jako světoznámá kapela Rednex. Byla to velká škola. Brzy jsem začal spolupracovat i na muzikálech. Někdy kolem roku 2000 jsem hrál jednu z hlavních rolí v muzikálu Pomáda a zahrál jsem si také pohádkovou roli prince v muzikálu Popelka. Přiznám se, že když se mne teď ptáte na jednotlivá data a jména, musím se dívat tady do poznámek, protože čas letí a skutečně si pro pracovní zaneprázdnění už ani některé data přesně nevybavuji.

 

Hodně se mluvilo o vaší spolupráci se zpěvačkou Ivetou Bartošovou, pro kterou jste skládal a byl jste jejím producentem. Někomu se výsledky vaší spolupráce líbily, někomu styl písniček, které jste pro ni napsal, nevyhovoval. Co k tomu říct?

 

Iveta byla báječná ženská, po které se mi dodnes stýská. Jako její producent a autor skladeb jsem vydal cédéčko Iveta Naposledy, kde vyšly písničky, které jsme spolu natočili. Mrzí mě, že spolupráce nemohla pokračovat dál, ale na Ivetě se podepsaly zdravotní a osobní problémy natolik, že to nešlo. Byla to ale skvělá žena, na kterou se nedá zapomenout. Z cédéčka jsem zrealizoval videoklip k písničce Chci s tebou vzlétnout, která se posluchačům moc líbila, cédéčko bylo tehdy nejprodávanějším v České republice. Cítím to tak, že jsem tím udělal důstojnou tečku za úspěšnou hudební kariérou této pravděpodobně nejsledovanější české hudební hvězdy a mediální ikony. Mrzí mě, že odešla tak brzy, protože její talent byl nesporný a jako člověk byla obdivuhodná. Někdy se ale může stát, že okolnosti člověka tak zlomí, že prostě nemůže dál. To byl případ Ivety. Je mi líto, že se mi nepovedlo nějak jí více pomoci, ale rozhodnutí odejít ze života bylo její vlastní a nám nezbývá než to respektovat. Jako zpěvačka tu ale bude chybět, protože její styl byl jedinečný. Písničky, které jsem pro ni napsal, se jí zamlouvaly, byla z nich nadšená. Vznikly důkladnou vzájemnou spoluprací, kdy si z nahrávek vybírala a postupně se předělávaly tak, aby s nimi byla spokojena. Možná bychom dnes natočili spolu něco jiného, posunuli bychom se dál, ale o tom už nemá smysl spekulovat.

 

Co prozradíte o svém soukromí, jste šťastný a spokojený, nebo stále hledáte svoji druhou polovinu?

 

Snažím se žít na plný plyn, maximálně si užívat každého dne, protože život je krátký. O soukromí nechci mluvit, snad jen řeknu, že jsem velmi spokojený. Otázka samozřejmě je, jak to život zatočí dál… Řekl bych ale, že není podstatné, zda právě máte partnerku nebo partnera. Nejpodstatnější je, aby člověk byl sám se sebou uvnitř v pohodě. Mojí životní náplní je hudba. Prožil jsem období, kde jsem byl bez peněz, i období, kdy jsem se dostal nahoru. V každé z těchto životních etap mě ale držela přízeň a podpora lidí kolem mne, to je pro mne ta nejcennější deviza. Nepotřebuji se ukazovat někde na veřejnosti s modelkou po boku a předvádět co všechno si mohu koupit. Chci natáčet písničky a zpívat. Největší radost mám, když se lidem na sociálních sítích a hudebních kanálech má hudba líbí. Pomluvy neposlouchám, protože kdybych se jimi měl zabývat, musel bych se zbláznit. Snažím se zkrátka o vnitřní mír a harmonii a o to, abych šel v životě hudebně i lidsky dopředu. To je má cesta.

 

 

Jarek Šimek ( nar. 27. prosince 1973, Vyškov) je český zpěvák, textař, hudební skladatelproducent českých i zahraničních umělců. Spolupracoval s Dodim Battagliou ze skupiny Pooh, Amedeem Minghim, Helenou Vondráčkovou, Ivetou Bartošovou, Evou Pilarovou a dalšími. Natočil sedm vlastních CD a jeho písně se staly součástí několika kompilačních alb. Zúčastnil se mnoha televizních pořadů a hitparád. Ke svým písním natočil několik videoklipů. Napsal hudbu k muzikálu Naháči. Hrál jednu z hlavních rolí v muzikálu Pomáda a prince v muzikálu Popelka. Nazpíval titulní píseň k české pohádce Kryštof a Kristina. Nyní se věnuje převážně současné popové hudbě.

 

 

 

 Fota archiv J. Šimka. Na fotografiích s M.Dejdarem, I. Bartošovou, L.Machálkovou, H. Vondráčkovou, M.Maxou

 

 

O autorovi

Více článků od

 

0 Komentáře

Buďte první, kdo přidá komentář...

Přidejte komentář